Kayak Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

 

Sakatlanmak İstemiyorsanız Kurallara Uymalısınız!

Kayak yapayım derken aman ha sakatlanmayın! Engebeli yerlerde ve zirveye yakın noktalarda yapılan kayak sporunda hız yapmaya bir alışırsanız yandınız! Kazalara ve sakatlıklara yol açmamak için dikkatli olmanız gereken konular var. Kayak yaparken dikkat edilmesi gerekenler ile tatilinizin kabusa dönüşmesini engelleyebilirsiniz.

Kayak yaparken ilk öğrenmeniz gereken; düşmekten korkmamak ve sağlıklı düşmeyi öğrenmektir. Nasıl düşmeniz gerektiğini bilirseniz yaralanmazsınız. Birkaç derslik kayak eğitimi temel seviyede kaymanıza yeterli olacaktır. Aletleri nasıl tutmanız gerektiğinden dengede durabilmeye kadar işinize yarayacak konuları öğreneceksiniz. Kaymaya başlamadan ve kayak yaparken dikkat edilecekler ise şunlar:

Kayak Aletlerinizi Dikkatli Seçin

Kayak yaparken dikkat edilecekler öncesinde malzeme seçimi önemlidir. Bağlama, kayak, buton en önemli malzemelerdir. Bu malzemeleri alırken özel yapılmış gor – teks kumaşlı kıyafetleri tercih etmelisiniz. Hassas ciltliler eldiven ve kar maskesi takabilirler. Kayak ekipmanlarınızı vücut ağırlığınıza göre seçmelisiniz.

İlk Başlayanlar İçin Kayak Seçimi Önemli

İlk kez kayacaksanız yumuşak malzemeli ürünleri seçmelisiniz. Düşük hızlı ve geniş yapılı olmaları bu kayak çeşitlerini ideal kılar. Kayak nasıl yapılır diye merak edenler ilk olarak malzeme bilgisi edinmeliler. O kadar zamanım yok diyenler ise tercihi kayak eğitmenlerine bırakmalılar.

Ayakkabınız Dengenizdir

Ayakkabılarınız ayağınıza tam oturmazsa sakatlanma problemleri ile karşılaşabilirsiniz. Yere sağlam basmak ve rahat kaymak için ayakkabının ayağa tam oturması gerekir. Böylece dönüşleri güvenli yaparsınız.

Kayak Kıyafetleriniz Sizi Korumalı

Üşütmenize engel olacak ve sizi koruyacak özel kıyafetler seçmelisiniz. Rüzgarın şiddeti ve havanın soğukluğu kayak yaparken hastalanmanıza neden olabilir.

Vücut Ağırlığınızı Dengeleyin

Kayak yapan kişi vücut ağırlığını dengeleyerek düşme tehlikesini azaltmalıdır. Eğer düşme gerçekleşiyorsa öne ya da arkaya değil, kendini vücudunun hangi tarafını kullanıyorsa kendini o yöne doğru bırakmalıdır.

Gözlük Takmayı Unutmayın!

Gözlük kayak sırasında takılan bir aksesuar olarak düşünülse de aslında göz sağlığını koruyan en önemli öğedir. Beyaz karların üzerinden yansıyan güneş ışığı kişinin gözüne büyük zarar verebilir. Fiber camlardan yapılan gözlükleri kullanmanız gerekir.

Telesiyejlere Zamanında Binin

Kazaların çoğu telesiyejlere yanlış zamanlarda binilmesinden dolayı olmaktadır. İnişlerde yapılan dikkatsizlikler de düşmeye sebep olur. Kayak yaparken dikkat edilmesi gerekenler arasında telesiyejlere iniş ve binişlerin önemi büyüktür. Kayakçıların telesiyej kullanımında uyarıları dikkate almaları gerekir.

Isınma Egzersizlerini Atlamayın!

Kayak yaparken dikkat edilecekler arasında kayağa hazırlanmak da büyük öneme sahiptir. Isınma egzersizleri yapmalı ve kaymaya hazırlanmalısınız. Kaslarınızı önceden çalıştırmazsanız ani hareketlerde büyük yaralanmalarla karşılaşabilirsiniz.

Yediklerinize Dikkat Edin

Kayak yapmadan önce etli ve yağlı besinler tüketmemelisiniz. Meyve yemeniz en mantıklısı. Bol bol su içmelisiniz. Ağız ve boğaz kuruluğunu engellemek için burnunuzdan nefes almalısınız. Kayak yaparken dikkat edilmesi gerekenler arasında olan beslenme konusunda sağlıklı önerileri eğitmenlerinizden alabilirsiniz.

Koruyucu Bilekliklerinizi ve Kaskınızı Çıkarmayın

Güvenliğiniz için hem kayarken hem de kayak sonrasında kask ve bilekliklerinizi çıkarmayın. Pistlerde bulunduğunuz süre zarfında her zaman tehlike arz eden bir olayla karşılaşabilirsiniz. Çocuklarınızın da kasksız kayak yapmasına izin vermeyin.

 

Uyarı Levhalarını Dikkate Alın

Kayak yaparken dikkat edilecekler arasında yönlendirme ve uyarılar da yer alır. Pistlerdeki levhaların üzerindeki uyarılara dikkat edin ve rotanızı uyarılara göre belirleyin.

Diğer Kayakçıları Tehlikeye Sokacak Hareketler Yapmayın

Kurallara uyarak kaymaya özen gösterin. Diğer kayakçıların hareketlerine engel olduğunuz taktirde zincirleme kazalara sebebiyet verebilirsiniz. Bu nedenle kayak nasıl yapılır, iyi öğrenmelisiniz.

Yorgun Hissettiğinizde Mutlaka Mola Verin

Kendinizi çok yormamanız önemli olan. Kaslarınızı aşırı zorlarsanız tatil boyu ağrılarınız olabilir. Kayak yaparken dinç olmaya dikkat edin.

Hamile İseniz Kayak Yapmadan Önce Doktorunuzla Görüşün

Hamilelerin kış sporlarını yapması tehlike arz edebilir. Bu nedenle doktorlarından onay almalarında fayda var. Hamilelik döneminde kayak yapmak düşme ve yaralanma istenmeyen sonuçlarla karşılaşmaya neden olabilir.

Yaralanmalarda Mutlaka Doktora Gidin

Kayak yaparken oluşan herhangi bir aksilik ve yaralanmalarda mutlaka pistte bulunan sağlık birimlerinden ve otelinizdeki doktorlardan yardım istemelisiniz. Kayak yaparken dikkat edilecekler arasında en önemlilerden biri de erken müdahaledir.

Kayak Boyunuzu Doğru Seçin, Kazaların Önüne Geçin!

Kayağınızı yanlış seçtiğinizde yukarıda saydığımız hususlara ne kadar dikkat ederseniz edin sakatlanmaların önüne geçemezsiniz. Bu sebeple kayaklarınız sizin ağırlığınıza ve fiziksel yeteneklerinize göre çok sert olmamalıdır. Eğer mümkünse kayağınızı test ederek almalısınız.

Hangi kayak boyunun sizin için uygun olduğu ise yapacağınız spor dalına ve hızınıza göre değişir. Çok hız yapacaksanız daha uzun kayaklar kullanmanız gerekir. Uzun bir kayak daha fazla denge sağlar ve kenarları daha iyi kavrar. Slalom kayağını tercih edebilirsiniz. Boyunuzdan 10-15 cm uzun olan kayakları kullanabilirsiniz. Kısmen daha yavaş hızlarda kaymak ve dönüşlere kolayca alışmak için, kendi boyunuz ile aynı ölçüde olmasına dikkat edin.